Komentáře
Přehled komentářů
A musí se to pak nějak otřít když se tam dávají králíci nebo jim to nevadí?k
pro Káču
(Michal, 24. 6. 2009 16:20)
Vyvápnění se provádí jako každá jiná desinfekce. Buď se připraví roztok o koncentraci asi 15% a vytře, nebo vystříká se s ním kotec. Nebo stačí jen vápno rozházet po kotci a něčím rozetřít.
Ovšem jsou i jiné desinfekční prostředky, jako je plamen, savo, nebo louh sodný.
vápnění
(káča, 24. 6. 2009 15:05)
Slyšela jsem o vyvápnění králíkárny.Má někdo zkušenost jak se to dělá zda je to vhodné a tak?Díky.
králíky
(eva, 20. 6. 2009 10:49)Chtěla jsem se zeptat jestli někdo nevíte co žere malím králíčkům mozky? vždycky když ráno příjdu ke kralikárně tak je tam nějaký králík mrtvý a v hlavě má díru a je bez mozku. Opravdu nevím a zajímalo by mě to co to může dělat, že by potkan? byl by toho schopen? Díky za odpověď
Napáječky pro králíky
(Pepa, 16. 6. 2009 11:41)Tak se musím pochlubit a skutečně je to tak jak píše Michal.Králíků jsem sebral vodu z kotců a párkrát jsem k nim přišel a pustil jsem jim napáječku.No a moje obavy byly naprosto zbytečné,druhý den už bezproblémů všichni pili z napáječek.
pro Pepu
(Michal, 13. 6. 2009 8:49)
Já s napáječkami zkušenosti nemám, ale myslím si, že by to nemělo být nic obtížného. Králík musí mít žízeň, nedávejte mu žádná šťavnatá krmiva a žádnou vodu do misek, jen tu v té napáječce. Počkejte třeba půl den a mrkněte se, jestli pil. Pokud ne, čapněte ho, přitiskněte mu čumák k napáječce a stiskněte (napáječku :-)), aby něco vyteklo. takhle to zkuste třeba dvakrát a uvidíte, že si zvykne. Obecně by si měl tu vodu najít sám, bez nějakého učení. Navíc pokud napáječka trochu ukapává, což se někdy stává, nebude problém.
Výšku zvolte takovou, aby z napáječky mohli pít prckové - ti se tam většinou škrábou na zadních. Ovšem zas nesmí být příliš nízko, aby se bez problémů napila samice a nemusela u napáječky dělat psí kusy...
pro Kristýnu
(Michal, 13. 6. 2009 8:42)
Pokud nemá žádné další příznaky, tak je to v pohodě. Může se jednat např. o prašnou podestýlku, nebo seno. Mrkněte na něj a pokud by opravdu prášilo, zkuste pořídit jiné a uvidíte.
Nemělo by jít o žádnou závažnou nemoc a určitě NE o infekční rýmu - tam je prvnotním příznakem ten výtok z nosu. Pokud by se také objevil, neváhejte a zajeďte k veterináři.
Napáječky pro králíky
(Pepa, 13. 6. 2009 0:17)Hezký večer,chtěl bych požádat o radu,jak naučit králíky pít z automatické napáječky (niplík na pletivu,takový ten s tou hřídelkou,nemá misku).Dříve jsem používal klasickou misku,ale teď nedokážu přesvědčit králíky,aby začali pít z napáječky.Jak má být napáječka umístěna vysoko?Nemáte někdo zkušenosti? Moc děkuji.
frkání králice
(Kristýna, 12. 6. 2009 19:31)Dobrý den, chtěla bych poprosit o radu. Králice velmi často frká, ovšem nemá ždáné další příznaky (jako na např. výoky z nosu), jinak je oprvadu zcela bez problémů? Máme to nějak řešit? Nebo nechat být...Díky moc za brzkou odpověď.
...
(Michal, 9. 6. 2009 13:36)
Vrbové proutí má nepříznivý vliv na tvorbu mléka - zhoršuje jeho kvalitu a zastavuje laktaci - četl jsem o tom již v několika publikacích, v jedné dokonce od p. Fingerlanda, což je jedna v nějvětších osobností českého králíkárřství.
Ocet dávám před kydáním, 3 dny, poslední den přidám ješt tu vrbu. Poslední den přes noc už musí mít vodu normální a další den se může vykydat.
Recept teď nemám po ruce, ale uveřejním ho zde - v budoucnu.
pokračování
(Anny, 9. 6. 2009 11:52)
Že by vrba stavěla laktaci se mi moc nezdá,dávám ji normálně i samicím po porodu a králíčci jsou baculatí, v hnízdě normálně 14 dní .
Černobýl je antiparazitní.Nesmí se dávat každý den, stačí 1x za týden a ne velké množství, dokotce, kde mám 9 králíků stáří 10 týdnů dávám tak 3 stvoly.
Ten ocet dáváte pořád, nebo jen určitou dobu? Jak ho vyrábíte?- jablka máme, tedy letos ne, bylo krupobití, ale jinak jo.
...
(Michal, 9. 6. 2009 11:44)
ten černobýl mě zajímá - slyšel jsem o tom, ale nevyzkoušel. Ani pořádně nevím, jak vypadá...
S tou vrbou máte naprostou pravdu - já ji dávám samicím, když přijde o mladé a hned po odstavu - prý zastavuje laktaci. Při octové kůře vrbu podávám poslední den.
reakce na reakci:-))
(Anny, 9. 6. 2009 9:54)
Ano, s kokcidiozou máte pravdu a starším králíkům již nevadí- alespoň neuhynou.
Já ocet do pití nedávám, kvasný mi přijde moc agresivní a jablečný nemám- to mi přijde jako dobrý nápad. Dávám pravidelně téměř každý den vrbové proutky- udržují PH ve střevech nevhodné pro kokcidie. A také 1-2x týdně dávám černobýl- to mám od dědy a myslím, že to funguje. Navíc vrba králíčkům moc chutná, povzbuzuje chuť k papání, snižuje horečku apod:-)
reakce
(Michal, 8. 6. 2009 21:04)
S tím se dá souhlasit - důležitá je ta desinfekce - doporučuji louh sodný.
S tou samicí to sice pravda je, ale kokcidiozu má každý králík, mi ji musíme jen držet v takovém stavu, aby neškodila. Samice kokcd. může mít, ale př dobré hygieně, prevenci a krmení ji od ní mláďata nedostanou. Každopádně zkuste ACIDOMIT - podávat týden před odstavem až dva či tři týdny po odstavu. Já dávám do pití králíkům jablečný ocet po domácku vyrobený, což je levnější provedení :-)
pro Lubomíra
(Anny, 8. 6. 2009 20:19)Myslím, že by se mohlo jednat o kokcidiozu. Důležité je, kdy králíčky odstavujete- vzniká problém až po odstavení? Doporučuji odstavovat až v 7-8 týdnu a potom podat např. Sulfamidin. Důležité jedůkladně vyčistit kotce- kokcidioza se vrací, přenáší ji samice, pokud ji máte v chovu je problém. Doporučuji vyměnit chovné samice a hlavně předtím kotce vyčisit a vydezinfikovat. také udržovat králíky v suchu, buď rošty nebo vhodná podestýlka. Pití podávat napaječkami aby neměli znečištěnou vodu. Krmíte dle mého názoru dobře. Základem je vždy kvalitní seno.
pro Tomáše
(Michal, 8. 6. 2009 12:25)
1) Plánek jsem měl... ale jaksi... neni.
2) Na maso jsou nejlepší kříženci, tzn. křížit nezi sebou dvě čistokrevná plemena, která mají dobré růstové schopnosti. To jsou např. Nb, Kal, Vss, ČA, Bu, Čv, apod.
Bo je sice velký, ale zato potřebuje větší množství krmiv, větší ustajovacá plochu, zkráta jeho chov je náročnější.
Doporučuji teda sehnat dvě plemena - nejdoporučovanější je samec Nb a samice Kal a tyto dvě plemena křížit.
chov
(Tomáš, 8. 6. 2009 11:47)
Jáký je nejlepší druh králíka na maso?
Mohl by to být Belgický obr?
pro Lucii
(Michal, 6. 6. 2009 13:39)
Tak možné to samozřejmě je, ale už ten název - pro TELATA ukazuje, že to asi nebude ideální. Kdyby to totiž těm králíkům opravdu tolik prospívalo, tak to dělá většina lidí.
Navíc už existují speciální granule pro králíky - starter a naopak granule, které se zkrmují 7-21 dní před porážkou! Užívají se většinou jen ve velkochovech.
Starter
(Lucie, 6. 6. 2009 13:17)Jeden můj známý mi tvrdí že krmil králíky starterem pro telata a prý po tom dobře rostli. Co si o tom myslíte nebo nemáte s tím někdo zkušenosti?
vyvápnění
(káča, 24. 6. 2009 17:47)